ریمپ خودرو کوییک
نوشته شده توسط : nima

مزایای ریمپ کوییک

افزایش قدرت موتور کوییک:

با قاطعیت میتوان گفت موتور کوییک با ریمپ به خوبی قابل ارتقا است. شتاب صفر تا صد کارخانه ای کوییک نزدیک به ۱۴ ثانیه است. گیربکس اتوماتیک CVT هم سبب کاهش بیشتر شتاب این خودرو می شود. موتور کوییک ۸۷ اسب بخار در دور موتور ۵۲۵۰ و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد که این اعداد بر مبنای سر فلایویل بیان شده اند. قدرت واقعی سر چرخ در دستگاه داینومتر برای مدل دنده دستی ۷۲ اسب بخار می باشد. در مدل اتوماتیک این رقم کمتر خواهد بود.

استفاده از گیربکس با ضریب سنگینتر موجب شده که در دنده های بالا، افت گشتاور کمتر شود. اما در حین رانندگی بنظر میرسد قدرت موتور به اندازه ای که توقع می رود نیست. موتور این خودرو توسط شرکت FEV آلمان طراحی شده و توانایی اصلاح و افزایش قدرت را با ریمپ دارد.

کالیبراسیون صحیح ایسیو:

پس از ریمپ عملکرد خودرو بسیار روانتر و شتابگیری کوییک به نحو چشمگیری بهبود خواهد یافت. دلیل ضعف موتور عدم کالیبراسیون صحیح ایسیو می باشد. کارخانه سازنده اولویت برنامه نویسی ECU را بر اساس کاهش آلایندگی موتور قرار داده نه نهایت توان پیشرانه. این مشکل در ریمپ برطرف می شود.

افزایش گشتاور کوییک:

با افزایش گشتاور موتور کوییک در دورهای پایین، در سربالاییها به معکوس کشیدن کمتری نیاز خواهید داشت.

رفع تاخیر پدال گاز: اگر از مشکل تاخیر پدال گاز کوییک در شروع حرکت گلایه دارید، باید بدانید علت این ضعف، نرم افزاری است. این مشکل با ریمپ قابل برطرف شدن است و در شتاب گیری خودرو نیز تاثیر بسزایی دارد.

رفع صدای ناک:

صدای ناک (که به اشتباه به صدای چق چق سوپاپ مشهور است). این صدا در آغاز حرکت در دورهای پایین شنیده میشود از جمله مشکلات نرم افزاری بوده که مانند مشکلاتی که پیش از این ذکر شد با ریمپ ایسیو قابل برطرف شدن است.

خودروی کوییک تا کنون با سه نوع Ecu ارائه شده:

دنده دستی: (به صورت همزمان)

● کروز SIM2K-48VR از ۹۶

● LZNF از سال ۹۶

دنده اتوماتیک

● ایسیو ایزی یو ۲٫۵ (EASY U2.5)





:: بازدید از این مطلب : 23

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: